Test oryginalności

 

Często słyszymy, że w Internecie można wszystko kupić taniej niż w tradycyjnym sklepie. Po części tak jest dlatego, że w sklepach internetowych koszty utrzymania działalności są po prostu niższe. Sklepy internetowe oraz portale aukcyjne to najchętniej wybierane miejsca, gdzie kupuje się perfumy po naprawdę promocyjnych cenach. Jednak często okazuje się, że za niską ceną stoi również niska wartość wybranego zapachu. Jest jednak kilka niezawodnych sposobów na rozróżnienie oryginału od podróbki:

 

Pierwszą zasadnicza rzeczą, na którą powinniśmy zwrócić uwagę to flakon. Podróbki swoje flakony często mają wykonane w sposób niedbały, zazwyczaj z bardzo cienkiego szkła, które ubija się (bądź nawet tłucze), podczas upadku. Zwróćmy również uwagę na atomizer, który nie powinien wyglądać na używany, bądź uszkodzony (często producenci podróbek „kombinują” przy atomizerach, co da się później zauważyć). Przyjrzeć należy się również korkowi, który pasować powinien idealnie do buteleczki (ani nie spada, bo jest za duży, ani nie musimy „wciskać” go na siłę). Ponadto, jeżeli korek z perfum oryginalnych jest szklany, a widzimy że w tych, które mamy zamiar kupić jest np. plastikowy, nie słuchajmy sprzedawcy, usiłującego wmówić nam, że różnie produkuje się w różnych krajach, albo to jest jakaś inna seria tego samego produktu.

 

Renomowane firmy nie pozwalają sobie na takie „odchylenia” od wzorcowych produktów, jeżeli korek przy flakonie jest szklany, to niezależnie od miejsca produkcji zawsze będzie taki sam. Dlatego właśnie najlepiej przed zakupem perfum polecam udać się do renomowanej perfumerii sieciowej (np. Sephory, Douglasa) i dokładnie przyjrzeć się interesującemu nas produktowi, zapamiętując wszystkie szczegóły Dzięki temu będziemy mieli możliwość późniejszego porównania perfum.

 

Pamiętajmy też o tym, że zafoliowane perfumy to niekoniecznie muszą być perfumy oryginalne!Nie każda marka foliuje swoje opakowania np. Hugo boss In mottion,, więc wcale nie jest to wyznacznik ich pochodzenia. Sprzedawcy często reklamują „oryginalność” perfum właśnie za pomocą folii. Niestety właśnie opakowanie, w którym znajduje się flakon najłatwiej podrobić, więc lepiej dla nas jeżeli mamy okazję zajrzeć do środka.

 

Co więcej, perfumy oryginalne w znacznej większości posiadają oznaczenia (numery seryjne) np. na spodzie flakonu lub jakieś charakterystyczne oznakowania. Przykładowo, oryginalne perfumy Chanel Chance mają przymocowaną do flakonu srebrną blaszkę, na której znajduje się nazwa perfum, pojemność oraz rodzaj – czy jest to woda toaletowa, woda perfumowana, itp. Blaszka jest naprawdę mocno przytwierdzona do buteleczki, a jej oderwanie trudne. Dzięki temu mamy możliwość sprawdzenia, czy perfumy nie są podrabiane.

 

Na zakończenie pragnę uczulić wszystkich również na ceny perfum. Pamiętajmy, że np. przywołany wcześniej Chanel Chance, nie może kosztować 90zł, jeżeli w perfumerii jego cena waha się w okolicach 420zł.

 

 

« Powrót do poradnika kupującego

pixelpixelpixelpixelpixel